V 1. ročníku soutěže Czech Top Shop 2020, ve které změřily síly kamenné provozovny služeb a zboží, se na prvním místě umístila prodejna ROSSMANN (ulice Komunardů v pražských Holešovicích). Na druhém místě skončila prodejna Nike (Fashion Arena Prague Outlet) a třetí pak prodejna Clinique (OC Westfield Chodov).
„Soutěž Czech Top Shop hodnotí kamenné provozovny prodeje zboží a služeb, které na měsíční bázi navštěvují vyškolení inspektoři. Jde vlastně o určitou analogii Michelinských hvězd udělovaných nejlepším restauracím. Na základě prezentace inspektorů určí celkové výsledky za daný rok odborná porota složená z profesionálů v oblasti maloobchodu, marketingu nebo vzdělávání v tomto oboru,“ vysvětlil Jiří Beran, Managing Partner portálu mistoprodeje.cz a jeden ze členů odborné poroty.
Sedmi hodnotícími kritérii na základě zákaznického zážitku jsou:
- exteriér provozovny,
- koncept/design provozovny,
- navigace/orientace v provozovně, případně v oddělení či regále,
- vystavení/prezentace zboží a služeb,
- POP komunikace včetně probíhajících akcí,
- personál – jeho ochota, aktivita a odbornost,
- digital signage – využití digitálních obrazovek.
„Ocenění Czech Top Shop 2020 je potvrzením skvělé práce našeho personálu na této prodejně a jsme velmi potěšeni, že se prodejnímu týmu tuto cenu podařilo získat. Naše prodejna Jubileum v Holešovicích vychází z nového obchodního konceptu, který má zapůsobit na zákazníkovy emoce a zpříjemnit zážitek z nákupu. Důraz byl kladen především na jednoduchý a vzdušný interiér s přehledně uspořádaným zbožím. V této prodejně je pro zákazníky navíc umístěna plnicí stanice na značkovou drogerii do obalu pro opakované použití, příjemným bonusem při nákupu je i Wi-Fi připojení zdarma,“ uvedla Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti ROSSMANN.
Prodejna Jubileum byla otevřena v létě 2014. Zákazník se v ní zorientuje díky chytré sortimentní navigaci a může si vybrat ze široké nabídky brandových i vlastních značek v kategoriích dekorativní kosmetiky, péče o tělo, dětských produktů, zdravých potravin a spotřebního zboží. Možnost opakovaně si doplňovat značkové výrobky prostřednictvím plnicích stanic šetří životní prostředí.
„Je dobrou zprávou, že i ve složité koronavirové době se všemi dopady do života naší společnosti vznikají soutěžní projekty, motivující jednotlivé obchodníky neustále zlepšovat svoje služby a hledat inovativní řešení, která ocení zákazník jako středobod oblasti retailu,“ shrnul Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a předseda poroty soutěže.
Statistiky společnosti Nielsen za loňský rok potvrzují, že koronavirus přinesl nové trendy v nákupním chování spotřebitelů. Vyplývá z nich, že tržby v maloobchodu v meziročním srovnání vzrostly o 5,6 %. Frekvence nákupů poklesla, nicméně útrata se zvýšila na průměrných 351 Kč za nákup. Pandemie současně přinesla silný nárůst oblasti on-line prodejů. Na druhou stranu se výrazně propadla spotřebitelská důvěra, lidé se obávají budoucnosti, šetří na běžných výdajích a odkládají dlouhodobější investice.
Od začátku koronavirové pandemie loni na jaře obchodníci investovali do nejrůznějších hygienických opatření přes 7 miliard korun, přičemž výsledkem je naprosté minimum ohnisek šíření nákazy v prodejnách. Bez ohledu na další postup vlády v souvislosti s řešením koronavirové krize garantují obchodníci i nadále zajištění bezpečného prodejního prostředí pro své zákazníky i zaměstnance. Na současnou situaci zareagovala řada obchodníků navíc snížením cen respirátorů, navýšením darů potravinovým bankám, neboť roste počet lidí v nouzi, nebo nabídkou logistických služeb například pro distribuci antigenních testů do škol. „Až budou naočkovány rizikové skupiny populace, jsme také připraveni zajistit rychlé očkování našich zaměstnanců,“ uzavřel T. Prouza.
Tisková zpráva ke stažení
ROSSMANN_Předání ceny Czech Top Shop 2020_foto ke stažení
ROSSMANN Jubileum, Praha 7_Vítězná prodejna_foto ke stažení