Pro pilotní projekt samoobslužných pokladen byly vybrány dvě pražské prodejny ROSSMANN v OC Arkády a OD Máj. Projekt byl odstartován mimo jiné za účelem zkvalitnění služeb v důsledku opatření vzniklých během pandemie koronaviru. Pokladny jsou totiž pouze bezhotovostní a podporují bezkontaktní nákup. „Je důležité odpovědět na trend, který vyžaduje současná situace. Platba na samoobslužné pokladně celý nákupní proces urychlí, nabízí zákazníkům zcela odlišný nákupní zážitek na našich prodejnách a také pocit nezávislosti při placení,“ říká Olga Stanley, manažerka komunikace ROSSMANN.
Pokladny fungují intuitivně jako běžné samoobslužné kasy, jsou uživatelsky přístupné a snadno ovladatelné. Zákazníci zároveň nepřijdou o možnost využít platných nabídek souvisejících s nákupem, načítáním bodů za nákup či uplatněním jakýchkoliv jiných slev a výhod věrnostní aplikace ROSSMANN CLUB. Pokladny byly navrženy společností NCR na základě inspirace u jednoho z akcionářů drogistické sítě ROSSMANN, společnosti A.S. Watson, která provozuje obdobné řešení ve více než 5 000 drogistických prodejnách v 25 státech po celém světě. Drogerie ROSSMANN nyní testuje službu na dvou zmíněných pobočkách, přičemž nevylučuje její postupné rozšíření na ostatní pobočky v prodejní síti.