Krása je společně šetřit přírodu – tak zní hlavní motto kampaně, na které se podílí drogerie ROSSMANN ve spolupráci se společností Henkel. Ta poskytla do plnicích stanic, které jsou již od 6. listopadu k dispozici na vybraných prodejnách v České republice, své značkové, u zákazníků velmi oblíbené výrobky: prací prostředek Persil Gel, aviváž Silan Sensitive, prostředek k mytí nádobí Pur Balsam, tekuté mýdlo na ruce Fa a šampony a sprchové gely Nature Box. Své oblíbené drogistické produkty si tak zákazníci mohou s ohledem na ochranu životního prostředí opakovaně doplňovat nejen v Praze, ale i v Brně, Liberci, Českých Budějovicích nebo Pardubicích.
„K největšímu dopadu na životní prostředí nedochází jen při výrobě produktů či obalů, ale také při samotném používaní a spotřebě v domácnostech. Záleží tedy i na tom, jakou teplotu používáme při praní, zda třídíme odpad nebo recyklujeme. Společnost Henkel se obecně zabývá problematikou obalových materiálů, které spotřebují co nejméně zdrojů a lze je recyklovat. Proto nás nesmírně těší, že jsme našli na českém trhu partnera, jakým je společnost ROSSMANN, se kterým uvažujeme nejen stejným, k přírodě šetrným směrem, ale společně se také podílíme na změně zvyklostí koncových spotřebitelů. Iniciativa „Drogerie bez obalu“ je naším pilotním projektem, který umožní zákazníkům použít stejnou láhev vícekrát, a ušetřit tak obalový materiál,“ vysvětluje Roman Kýr, generální ředitel Henkel ČR a ředitel divize Laundry and Home Care pro Českou a Slovenskou republiku.
„Systém plnicích stanic byl navržen společností Henkel speciálně pro prodejny ROSSMANN v České republice tak, aby byl zákaznicky co nejvstřícnější. Při příchodu do prodejny si zákazník vybere prázdnou láhev libovolného výrobku a naskenuje její kód přímo v plnicí stanici. Ta mu po naplnění láhve vygeneruje etiketu, která zákazníka zároveň informuje o datu spotřeby daného produktu. Pak už zbývá láhev zašroubovat a za výrobek zaplatit. Efekt snížení množství plastů se projeví s každým dalším doplněním drogerie do této stejné láhve,“ říká Olga Stanley, manažerka komunikace ROSSMANN.
Pokladní následně označí zákazníkovi nově naplněnou nádobu samolepkou s poděkováním za doplnění. Takto označenou láhev si tedy při příštím nákupu donese zákazník opět přímo na pobočku a využije ji k dalšímu doplnění. Všechny velikosti nádob jsou při první koupi prodávány za jednotnou cenu 19,90 Kč.
Nádoby na všechno
Do zakoupených (prázdných) nádob si mohou zákazníci natočit až osm různých produktů od přípravků pro péči o domácnost až po tělovou a vlasovou kosmetiku poskytnutou společností Henkel. „Pro podporu drogerie bez obalu jsme zvolili produkty, které jsou u našich zákazníků nejoblíbenější a nejpoužívanější,“ přibližuje Roman Kýr. Šampony řady Nature Box a prací gely Persil jsou ve stanici dostupné ve dvou variantách.
Společným projektem chtějí obě firmy přispět k udržitelnému rozvoji a zvýšit efektivitu boje proti jednorázovým plastům. „Drogerie bez obalu nabízí jednoduché a efektivní řešení, jak skutečně pomoci přírodě a mít při tom radost z šetrného nákupu. Přispět může úplně každý a svým rozhodnutím šetřit naši planetu,“ dodává Olga Stanley.
Od 6. 11. do 10. 11. 2019 navíc dostane každý zákazník svou první vyměnitelnou láhev zdarma. Více informací o drogerii bez obalu naleznete na www.rossmann.cz a www.henkel.cz/udržitelnost
Tisková zpráva ke stažení
Krása je společně šetřit přírodu_vizuál
________________________________________
[1] Zdroj: interní analýza společnosti Henkel ČR spol. s r.o., na základě externích dat za rok 2018 od společností zabývajících se výzkumy trhů.
[2] Drogerie bez obalu je od 6. listopadu dostupná na těchto pobočkách: Praha 4 - Budějovická, Praha 8 - Sokolovská, Praha 2 -Bělehradská, Praha 1 - OC Florentinum, Praha 7 - Jubileum, Praha 6 - Blox, Pardubice - tř. Míru, Liberec - Fügnerova, Brno - Kubíčkova a České Budějovice - Lannova tř.