15. února 2023
Společnost ROSSMANN udržuje i nadále pozici nejrychleji rostoucí drogistické společnosti na českém trhu. V uplynulém roce její tržby vzrostly ve srovnání s rokem 2021 o více než pětinu a dosáhly rekordní výše 5,5 miliardy Kč, investice do celkového rozvoje přesáhly 200 milionů Kč. Pro ROSSMANN byla a je klíčová i spokojenost vlastních zaměstnanců, proto během roku 2022 společnost několikrát zrevidovala a navýšila jejich mzdy. Na prodejnách došlo k navýšení v průměru o téměř 16 %. V loňském roce společnost spustila e-shop v rámci ROSSMANN CLUBu a pokračovala v zavádění samoobslužných pokladen a dalších projektů zaměřených na zlepšování zákaznické zkušenosti. V tuto chvíli má ROSSMANN v České republice 166 prodejen, v roce 2022 bylo otevřeno 14 nových a 17 se dočkalo modernizace včetně rozšíření.
 

Společnost ROSSMANN, která v uplynulém roce oslavila 50 let od založení koncernu, dosáhla v Německu, Polsku, Maďarsku, České republice, Albánii, Kosovu, ve Španělsku a Turecku obratu 12,15 miliardy eur. Hrubé tržby v České republice se ve srovnání s rokem 2022 zvýšily o více než 20 % na 5,5 miliardy Kč, což podle údajů výzkumné a analytické společnosti Nielsen představuje ve srovnání se zbytkem trhu o osm procentních bodů rychlejší růst. Na tuzemském trhu tak společnost ROSSMANN celkem za poslední tři roky rostla ve srovnání s konkurencí více než dvojnásobným tempem.

Modernizace a růst sítě

Za poslední čtyři roky otevřela drogerie ROSSMANN 42 nových prodejen a 75 jich zmodernizovala, přičemž celkové investice v této oblasti v období let 2019–2022 dosáhly téměř 600 milionů Kč. V roce 2022 docházelo k dalšímu zavádění samoobslužných pokladen za účelem zrychlení a zefektivnění služeb. Nyní jimi disponuje více než třetina prodejen ROSSMANN na českém trhu.

„Modernizace prodejen a zavádění samoobslužných pokladen je pro nás velmi důležitým prvkem, zároveň se ale i nadále snažíme být našim zákazníkům co nejblíže, a proto aktivně rozšiřujeme síť našich prodejen o další atraktivní prostory v zajímavých lokalitách. Jedním z příkladů je naše nová pobočka situovaná v secesním sále historické budovy brněnského hlavního nádraží, která je otevřena od 16. listopadu 2022,“ komentuje Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti ROSSMANN.

 

Rozvoj digitální a marketingové strategie

Společnost ROSSMANN pokračovala i nadále v digitalizaci, automatizaci a zjednodušování procesů a věnovala se dalším inovačním projektům zaměřených na zlepšování zákaznické zkušenosti. V roce 2022 získala 2. místo v soutěži Internet Effectiveness Awards, v kategorii Spotřební a rychloobrátkové zboží, za projekt personalizace mobilní aplikace ROSSMANN CLUB. Co se týká rozvoje marketingové strategie založené na péči, navázala společnost ROSSMANN na kampaň z roku 2020 a koncem roku 2022 přišla s novým brandovým spotem. Kreativní zpracování a obsah zaujal natolik, že se reklama umístila v Reklamní katovně v TOP 10 českých reklamních kampaní roku 2022.

 

Péče o zaměstnance

ROSSMANN nezahálel ani v péči o své pracovníky. Reflektoval aktuální ekonomickou situaci na trhu práce a během uplynulého roku několikrát zrevidoval mzdy. Například jen na prodejnách došlo k jejich navýšení v průměru o téměř 16 %. Firma nabízela i mnoho jiných zaměstnaneckých benefitů a v rámci zlepšování pracovního prostředí realizovala koncem roku 2022 modernizaci své centrály v Praze. Na podzim roku 2022 byl koncern ROSSMANN americkým časopisem Forbes opět jmenován jedním z nejlepších zaměstnavatelů na světě, kdy se umístil na 26. místě z 800 na seznamu uvedených společností.

Společenská odpovědnost a udržitelnost

V roce 2022 společnost pokračovala ve svém charitativním projektu KDE SRDCE POMÁHÁ, v jehož rámci byly mezi neziskové organizace na pomoc potřebným přerozděleny 3 miliony Kč. Ve stejné výši byl navíc věnován i materiální dar na podporu válkou zasažené Ukrajině a jejím uprchlíkům na území ČR. V loňském roce se společnost ROSSMANN zapojila již posedmé do celostátní Sbírky potravin a aktivně se opět věnovala svému dlouhodobému projektu Vraťte stromům korunu, díky kterému bylo doposud vysázeno v 85 lokalitách po celé ČR již přes 2 300 stromků a keřů. Oblast udržitelnosti a udržitelné podnikání je samozřejmou součástí firemní kultury společnosti ROSSMANN, která si zakládá i na vysoké kvalitě svých produktů privátních i brandových značek.

Tisková zpráva ke stažení
ROSSMANN CLUB e-shop_foto ke stažení
ROSSMANN Brno_foto ke stažení
Samoobslužná pokladna_foto ke stažení
Br
andová reklama ROSSMANN_vizuál ke stažení